в. "Стършел", бр. 3990/10 март 2023 г.
Научно доказано е, че ако едно нещо прилича на патка,
ходи като патка и квака като патка – значи е патка.
Ако продължим с тази логика, няма как да не стигнем до
извода, че ако едно нещо прилича на куче, има четири крака като куче и ръмжи
като куче – значи е куче.
Да, ама не – желязната логика се пропуква след
информацията на „24 ЧАСА“, че „Семейство 2 години мисли, че отглежда куче -
оказа се, че е застрашен вид мечка“.
Китайска фамилия си взела кутре, като си мислела, че е от по-едричка китайска
порода, и две години си го хранила, поила, глезотила и извеждала на разходка. „След
две години обаче "кучето" станало 114 кг и започнало да ходи на два
крака. (...) Тогава двойката се усъмнила и се обърнала към властите“...
Добре, че не е била от онези мечки, които карат велосипед
в цирка – тогава съмненията щяха да са още по-основателни!
Нещастните китайски кучелюби все пак е имало към кого да
се обърнат за консултация. А какво да кажем ние, които си мислим, че едно нещо,
ако прилича на политик, ходи в костюм като политик и говори като политик – е
политик?
Всъщност – как говорят родните политици? Това е един
любопитен въпрос. Любимият автор на „ТРУД“, г-н Шкварек, ни дава светъл пример
с коментара си, че „Не всички фенове на ПП/ДБ са ЛГБТ активисти, но всички
ЛГБТ активисти са от ПП/ДБ“. Повод
за това фундаментално откритие са фейсбук коментарите под публикувана от него
снимка, на която ЛГБТ активистка развява шаренкото си знаме при откриването на
предизборната кампания на коалицията. „Все по-често ще засичате тези
активисти на събитията на "демократичната общност", все повече ще
определят и насочват вашите политически формации. Това е просто неизбежно.“
– обещава на хейтърите авторът.
Добре започва предизборната кампания, обещаващо! С
възторг очакваме тепърва към вентилаторите да полетят още по-миризливи кафяви
неща, приличащи на едни миризливи кафяви неща. И нацвъканите по телевизиите
риалити формати ще се чудят как да им насмогнат.
Ако продължим с патешкия тест, с който започнахме, ако на
едно място са събрани група силиконки, които се обиждат, ругаят, правят си калнички
номера, интригантстват и от време на време дори се попържат помежду си с цел
покоряването на сърцето на нещастния ерген, гуден между тях, това си е риалити.
Ако на едно място съберем група костюмирани, които се обиждат, ругаят, правят
си номера, интригантстват и попържат с цел спечелването на народната любов –
това хептен замязва на родната политическа рИалност.
А защо това все още ни забавлява? Отговора намираме в
„МАРИЦА“, където професионален психолог анализира всенародната пристрастеност
към риалити форматите: „За 35 години социалният инженеринг си е свършил
много добре работата. Ефектът е постигнат, интересува ни формата - без
покритие, с никакво съдържане, налице е тотална подмяна на ценностите, както и
на хората, които са интересни на обществото. Това важи за абсолютно всички
риалити формати. Няма нито един, който да прави изключение. Колкото човек е
по-агресивен, по-препотен и разголен, толкова повече публика има насреща си“.
Специалистът коментира вечерните риалитита, но думите му
могат съвсем спокойно да се отнасят и за сутрешните телевизионни блокове, в
които кандидатите за нашата любов - агресивни, запотени и размахващи мръсното
бельо на опонентите си, се опитват да ни прелъстят.
Ако това нещо на нищо не мяза – сами сме си виновни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар