в. „Стършел“, бр. 4009/21 юли 2023 г.
Дебатите около бюджета нещо не заинтересоваха иначе будната
общественост. Синдикатите докараха по 2-3 автобуса протестиращи пред задния
вход на парламента, колкото Корнелия Нинова да се снима с тях, в залата
мързеливо се наричаха крадци и мошеници, и в края на краищата бюджетът мина
успешно на първо четене.
За депутатите – успешно, а за вестникарите – как? Как да се
измисли тема, която да развълнува Негово величество Читателя?
Слава Богу, яви се Негово величество Прасето!
„Полицай варди прасе на магистрала“ – отбелязва събитието „ТЕЛЕГРАФ“.
На снимката наистина се вижда прасе, което бодро тропка по аварийната лента на
магистрала „Тракия“. „Отнякъде се появява патрул на Пътна полиция, а
униформеният слиза от него и бързо се въоръжава с пръчка. С помощното средство
полицаят успява да съпроводи прасето на безопасно разстояние и да го изведе от
магистралата“.
Дотук – добре. На „24 ЧАСА“ това не е достатъчно – затова
свинският инцидент е поднесен по-злободневно: „Полицейски патрул ескортира
прасе на магистрала „Тракия“!
Досега ескортираха само пияни шофьори,
сега – и прасета!
„ТРУД“ също търси в случилото се
връзка с животрептущата действителност по родните магистрали – „Прасето поне
не е объркало посоката“.
За разлика от идиотите, каращи в
насрещното платно.
Посоката май е объркало и родното
образование. Специалисти и експерти търсят причини за катастрофалните резултати
на матурите.
В „ТЕЛЕГРАФ“ се сблъскват две
мнения. Директор на столична гимназия направо призовава „Да купим от чужбина
въпроси за матурите“. Предполагаме – с надеждата да са по-лесни от измислените
от родните специалисти.
А вечната председателка на
Синдиката на българските учители, г-жа Янка Такева е още по-милостива: „Да
се проучи дали не са много трудни“.
Вместо по-голяма взискателност –
по-лесни въпроси – това ли е отговорът на образователната система?
„Система, в която от години се чудим знания или умения и в
каква доза, ама само се чудим. С крещяща необходимост учителите да бъдат
обучени на нови умения и методи, но с проядена от корупция квалификационна
организация. С изправени на ръба на оцеляването малки училища, в които ученикът
е господар и от неговия "финансов ваучер" зависи прехраната на
учителя. Със стотици училища, в които не се води образователен процес, защото
сринатата дисциплина се е трансформирала в ежедневен ученически тормоз върху
учителите“... – слага диагноза
в „СЕГА“ учител от Езиковата гимназия в Ловеч.
С надеждата да намерим някаква друга идея за образователна
реформа прелистваме следващия брой на „ТЕЛЕГРАФ“ и с възторг я откриваме – „Ряпата
ще поникне, ако я поливате редовно“!
Колко лесно и просто било!
Ентусиазмът ни се попарва, когато
забелязваме, че полезната идея е не на образователната, а на земеделската
страница на вестника.
Но нищо не пречи да се пробва и това!
Няма коментари:
Публикуване на коментар